utorak, 8. rujna 2009.

Papige Tigrice




Evo da vam reknem nesto malo za početak o papigama tigricama. One su najzastupljeniji kućni ljubimci na svijetu ako se izuzme pojedinačan broj ribica.Mogu naučiti pričato do 150 riječi, ponekad i više, ali sve to varira od papige do papige. Neke možda nikada neće naučiti govoriti, ali zato svaka papiga tigrica ima svoje posebnosti. Papigama tigricama karakteristika je da plešu glavom uz glazbu. Lagao bih kad bi rekao da se brzo pripitome, istina da neke jesu, ali sa većinom treba dosta truda.Prvih dana nemojte se suviše približavati krletci, i ne radite negle pokrete. Najbolje je da joj dosta pričate, a kada se navikne na vas (nakon 5-6 dana) možete početi stavljati ruku u kavez, ali izuzetno polako. Zadržite je u kavezu do 10 minuta, ne više jer papigama opada koncentracija. Nemojte ih hraniti isključivo sjemenkama, nego joj nudite voće i povrće. Vrlo je vjerojatno da to nece prihvatiti odmah, ali to je za vas izazov tko ce prije popustiti. Ako se nemožete papigi tigrici dovoljno posvetiti ( bar par sati na dan ) bilo bi vrlo poželjno da joj nabavite druga/drugaricu. Isto tako je bolje da svoju papigu kupite od uzgajivača, nego u pet shopovima. Isto tako ako želite spriječiti buđenje u 6 ujutro navečer pokrijte papigu/e ručnikom ( stavite ručnik prekmo kaveza da ona misli da je još noć...Cijene papiga tigrice se kreću od 75 pa do 200 kuna ( to su one ručno odhranjene i koje već znaju govoriti). Ako pak niste u mogućnosti da kupite papigi druga(ricu), kada vas nema možete joj upaliti radio. Iako to nije ni blizu zadovoljavajuće kao vaše prisustvo, možete se s tim poslužiti. Isto tako ako niste spremni imati papigu tigricu, bolje da je nemate. Evo nekih pitanja da provjerite jeste li spremni za male pernate loptice:
1. Mogu li joj osigurati uvjek čist kavez?
2. Jesam li se spreman posvetiti papigi bar 1-2 sata na dan?
3. Jesam li se voljan brinuti za nju ako se i ne pripitomi?
4. Jeli shvaćam da i ona ima osjećaje i da ne voli biti "zbačena u kut"?
5. Dali se ostali ukućani slažu s time da imam papigu?
Ako nemožete to sve ispuniti, ne kupujte papigu.
Papiga isto tako mora imati i prikladan smještaj, dovoljno veliku krletku (60x40x90). Poželjno joj je omogućiti da ako želi može sama izaći, ako se neće da vrati, samo je poklopite krletkom, a i nemorate. Kad ogladni doći će. Isto tako se sve vlasnike papiga tigrica moli da NE PODREZUJU KRILA papiga, jer je to uskraćivanje papigi onoga, radi čega i živi = leta. Isto tako podrezivanjem krila se može dodatno udebljati i doživi srčani udar. Poželjno je da papige imaju svoju kadicu u kojoj se mogu kupati. Vjerojatno da ce prvo promatrati kadicu, i da ce tek za par dana ili tjedana se ohrabriti i ući na prvo kupanje. Zasigurno cu napisativ jos o papigama tigricama, sada sam malo umoran, a uostalom ovo mi je i prvi post.

Broj komentara: 20:

  1. imam papigu tigricu i veoma se brzo pripitomila i sve nas iznenadila .NAš Bluky je jako inteligentan ,društven,osjećajan i vezan za nas da to stvarno od jedne ptice nikada ne bi mislio ali one su posebne...barem naš papagaj...

    OdgovoriIzbriši
  2. ja sam svojoj papigici lily slučajno iščupala jedno pero sa krila a tek sam je kupila.
    jel se može šta dogodit?
    i nejede mi već par dana,počela je svoja govna jest,ja neznam jel to stvar u hrani il???
    al danas je malo hrane pojela...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. zbog pera joj se nista nece desiti ali tek je dosla u novu okolinu i jos si joj iscupala perce pa ne jede od soka ali ce se ubrzo oporaviti ,ne moras se brinuti imam iskustva s takvim slucajevima

      Izbriši
    2. Prvih dana nemojte se suviše približavati krletci, i ne radite negle pokrete. Najbolje je da joj dosta pričate, a kada se navikne na vas (nakon 5-6 dana) možete početi stavljati ruku u kavez, ali izuzetno polako. Zadržite je u kavezu do 10 minuta, ne više jer papigama opada koncentracija.

      Izbriši
    3. Prvih dana nemojte se suviše približavati krletci, i ne radite negle pokrete. Najbolje je da joj dosta pričate, a kada se navikne na vas (nakon 5-6 dana) možete početi stavljati ruku u kavez, ali izuzetno polako. Zadržite je u kavezu do 10 minuta, ne više jer papigama opada koncentracija!

      Izbriši
  3. ja sam papigicu tek kupila,,i neznam kako da je pripitomim,,i jeli one vole biti prekrivene kad spavaju ili ne??i ne voli igračke,,jeli to normalno ili,,šta da napravim??

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prvih dana nemojte se suviše približavati krletci, i ne radite negle pokrete. Najbolje je da joj dosta pričate, a kada se navikne na vas (nakon 5-6 dana) možete početi stavljati ruku u kavez, ali izuzetno polako. Zadržite je u kavezu do 10 minuta, ne više jer papigama opada koncentracija!

      Izbriši
  4. Zdravo,imam 3 papige 2 zenjke i 1 muzijaka.Dok sam imao jednu papigu bila je pitoma i poslusna.Kad sam drugu kupio isto su bile pitome,ali kad sam kupio muzijaka vise nece da mi stanu ni na prst.Ja mislim da kad je vise papagaja u grupi nece vise biti pitome.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja imam dvije tigrice , mužjaka i ženku . Sada je problem to što je mužjak iskrivio kljun . Pa molim vas da mi pomognete . Zovu se Miško i Mariška .... Šta da napravim ???

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. mislim da bi bilo dobro da joj kupiš sipinu kost a ako to ne upali za pomoc upitaj veterinara

      Izbriši
  6. Mozete li napisati jos nekakvih zanimljivosti o papigi ??? Htijela bih da napisete ako znate kako
    da vam papiga dođe na ruku ?? :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Moj papagaj tigrica ima iskrivjen donji kljun danas sam tek videla. sta da radim? Jako sam se uplasila. Vec je imao problema sa kljunom. Molim vas pomozite mi!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. mislim da bi bilo dobro da joj kupiš sipinu kost a ako to ne upali za pomoc upitaj veterinara

      Izbriši
  8. prije 2 dana moja papiga slabo jede i ima rijetku stolicu perje joj je rasperišano i sva se trese...šta da uradim pomozite mi !!

    OdgovoriIzbriši
  9. Uvijek kad stavim papigi ruku u krletku želi me ugristi kljunom.Što da učinim da se to više ne događa.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. @"Uvijek kad stavim papigi ruku u krletku želi me ugristi kljunom.Što da učinim da se to više ne događa."

      Ma jednostavno je ;-) Ona misli da se tako brani, i kad povučeš ruku ona pomisli da je "pobijedila". sljedeći puta samo nemoj micati ruku neka te "ugrize". Iz iskustva znam da ugriz ne boli. mene moj Kiko stalno grize XD. Ako budeš uporan i ne povlačiš ruku sigurna sam da te više neće gristi ;-).

      Izbriši
  10. Imam papigu već 2g ali ovih dana papiga pod imenom '' koko'' počela je tresti glavom. molimmmmm vasssss pomoziteee , hitnoooo jeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdgovoriIzbriši
  11. Imam mušku mladu tigricu koji se još nije potpuno priviknuo(par dana je kod nas ) pa smo mu nabavili još jednu tigricu kako ne bi bio sam.Da li sam time što nije više sam umanjila šansu da propriča ili nešto drugo?

    OdgovoriIzbriši
  12. Dobar dan imamo dvije papigice rekli su nam da su dečko i cura nas Hugo i Hugolina, s nama su od prilike godinu dana pjevaju gledaju nas a nekad s ei tuku više ženka muzijaka.... Ali ima problem primijetili smo da su na nogama našeg Huge narasle neke kraste bijele i da stalno drži jednu nogu dignutu vidi se da ga boli što napraviti dali je to opasno... Jedu normalno i piju ali nas to brine može mala pomoć i svijet kako mu pomoć uz sve to i kljun mu se skroz i skrivio

    OdgovoriIzbriši